Obsah fóra Portál Vojna.net Portal
 FAQ  •  Hledat  •  Možnosti  •  Uživatelské skupiny  •  Registrace  •  Profil  •  Soukromé zprávy  •  Přihlášení
Kalendář 
Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma

Odeslat nové témaOdpovědět na téma Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionSoukromé zprávyZobrazit následující téma
Autor Zpráva
Destroyman
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 15/9/2009, 13:18  Předmět:  ZIS-5 Odpovědět s citátemDolůNahoru

ZIS-5


(článek napsal 21. srpna 2005 pro vojnu.net Under, z hlubin internetu vykopal, recykloval a beze změny vrazil dozorčí fóra)


Počátkem třicátých let minulého století byl I. A. Lichačevem ve spolupráci s hlavním inženýrem E. I. Važinskijem zahájen vývoj víceúčelového nákladního automobilu. Konstrukce měla být co nejúčelnější, zohled?ovány byly kvality tehdejších komunikací a hlavně schopnosti a kapacity výrobních závodů, které v té době nepatřily rozhodně ke světové špičce, spíše naopak. Připome?me například technologické problémy s výrobou tanku BT.
Výsledkem byl dvounápravový automobil s pohonem kol 4x2, patřící do kategorie vozidel s hmotností do 3 tun. Stroj byl velice jednoduché konstrukce, která dovolovala jednoduchý provoz a opravy. Pohonnou jednotkou byl kapalinou chlazený šestiválec o výkonu 56kW. Stroji dovoloval dosáhnou maximální rychlosti 60km/h. První stroj byl vyroben v říjnu 1933. Poslední stroj této „verze“ opustil výrobní závod v roce 1941.
Na začátku operace Barbarossa bylo ve výzbroji sovětské armády přes sto tisíc těchto vozidel. Avšak ztráty utrpěné na frontě a stále se zvětšující potřeba vozidel vedly konstruktéry k tomu, aby provedli opatření, které by měly za úkol technologicky zjednodušit a tím i urychlit výrobu. Tyto „modernizované“ vozy nesly označení ZIS-5V. Vozy ZIS-5 a později ZIS-5V se staly hlavním lehkým nákladním automobilem rudé armády. Jízdní dosah byl přes 200km, hmotnost byla 3100kg a na korbu bylo možno naložit 3000kg, tato nosnost byla v polních podmínkách velmi často překračována. Rychlost zůstala nezměněna.
Postupem času bylo vyvinuto mnoho dalších verzí, například vozy určené pro přepravu říčních člunů, vozy se skří?ovou nástavbou nebo stroje, které byly opatřeny pancéřováním a na nástavbě bylo upevněno dělo. Za zmínku rovněž stojí ZIS-22 (ZIS-42), což byly stroje ZIS-5V, u nichž byla zadní náprava nahrazena pásovým ústrojím.
Vozidla ZIS-5 se ve všech svých verzích a nejrůznějších modifikacích, ať už oficiálních či vytvořenými v polních dílnách, stala díky své jednoduchosti a účelnosti velmi rozšířeným automobilem a u svých uživatelů také velmi oblíbeným.

Image


Image


  
Martas2411
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 15/9/2009, 13:23  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

JÉ JÉ TAK TOTO AUTÍČKO ZN?M,DOKONCE JE MYSLÍM I VE H?E IL 2 Wink

STO TISÍC KUSŮ ,TAK TO BYL ASI TAHOUN N?KLADNÍCH AUT V RUDÉ ARM?DĚ.


  
private_joker
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 15/9/2009, 13:27  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

drevené dvere..to som dlho nevidel Very Happy


  
sigi
Generalfeldmarschall


Věk: 55
Založen: 31. 10. 2007
Příspěvky: 978
Bydliště: Poděbrady
17719.42 Sigidolar

czechrepublic.gif
PříspěvekZaslal: 17/9/2009, 21:43  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Stejně v čem se jezdilo co?To snad neni možný....

_________________
www.vojna.net - Největší videoweb o druhé světové válce

Vodnář Pohlaví:Muž Drak OfflineOsobní galerie uživatele sigiZobrazit informace o autoroviOdeslat soukromou zprávuZobrazit autorovi WWW stránkySkypeMSN Messenger
Destroyman
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 18/9/2009, 06:56  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

sigi napsal:
Stejně v čem se jezdilo co?To snad neni možný....

Jo, to se pak člověk ani nediví, že americký studebakery v menších městech a v kolchozech celkem běžně makaly ještě dvacet let po válce.
A že první ruský moskviče byly okopírovaný ukořistěný německý Opely. A že druhá řada moskvičů zas měla okopírovanej předválečnej motor BMW....


  
private_joker
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 18/9/2009, 09:44  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

hlavne že to bolo spoľahlivé a osvedčené...a fungovalo to Smile


  
Zobrazit příspěvky z předchozích:      
Odeslat nové témaOdpovědět na téma Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionSoukromé zprávyZobrazit následující téma

Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžeš připojovat soubory k příspěvkům
Nemůžeš stahovat ani prohlížet přiložené soubory


Časy uváděny v GMT + 1 hodina

Board Security

75390 blokovaných útoků
Powered by phpBB2 Plus, phpBB Styles and Kostenloses Forum based on phpBB © 2001/6 phpBB Group :: FI Theme :: Mody a Credit

[ Time: 0.9963s ][ Queries: 19 (0.8411s) ][ Debug on ]