Obsah fóra Portál Vojna.net Portal
 FAQ  •  Hledat  •  Možnosti  •  Uživatelské skupiny  •  Registrace  •  Profil  •  Soukromé zprávy  •  Přihlášení
Kalendář 
Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma

Odeslat nové témaOdpovědět na téma Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionSoukromé zprávyZobrazit následující téma
Autor Zpráva
Martas2411
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 31/10/2009, 12:18  Předmět:  AERO MB 200 Odpovědět s citátemDolůNahoru

AERO MB 200


Tento těžký bombardér československého letectva byl vlastně licenčně vyráběný francouzský stroj MARCEL BLOCH MB 200 BN.4.
Prototyp tohoto letadla vznikl v roce 1933. Ke konci roku 1934 začly první stroje přicházet k bojovým útvarům francouzského letectva - L'Armee de l'Air. Jakožto Francie byla de facto vzorem pro naši armádu a byl to náš spojenec, tak i letectvo nebylo vyjímkou. Licence na tento bombardér byla zakoupena v roce 1935 a v květnu téhož roku přiletěl do Československé republiky vzorový kus. Výrobu tohoto stroje si vzali na starost dvě letecké továrny a to Avia a Aero, ale v důsledku zdržení výroby dostalo první stroje naše letectvo až v únoru 1937, což už bylo pozdě, neboť tento bombardér už byl v té době beznadějně zastaralý.
V Německu se v té době začaly vyrábět bombardéry Heinkel 111 ,nebo Dornier DO 17 a v Sovětském Svazu bombardér Tupolev SB 2, což byly stroje se kterým se MB 200 nemohl rovnat, hlavně rychlostí. Výše uvedené bombardéry dosahovaly max.rychlosti 350 až 400 km, zatímco MB 200 měl max. rychlost něco okolo 290 km/h. Později naše letectvo získalo licenci na sovětský SB 2,který se vyráběl pod označením AVIA B.71 a tento typ byl daleko modernější než Aero MB 200, ale zas nesl méně pum (max.600 kg oproti 1400 kg pum u MB 200). Navíc Heinkel a Tupolev byli vyzkoušené ve Španělské válce, kde se osvědčily.

Celkem bylo v našich továrnách vyrobeno 73 kusů MB 200. A to v Avii 12 strojů a v Aeru 61 letadel.
Co se týče bojového použití letounu, tak to by bylo zajímavé. Zkušenosti z občanské války ze Španělska a později při napadení Francie jsou ne moc povzbudivé.
Proto se uvažovalo o použití tohoto letadla převážně k nočním náletům. Další jeho nevýhodou byly vysoké výrobní náklady, které činily 2.3 miliony korun na jeden kus. Za ty se mohlo postavit 3 stíhačky Avia B 534. Další nevýhodou bylo to ,že stroj měl v případě poruchy nebo vyřazení jednoho motoru problém udržet se ve vzduchu i v horizontálním letu.
Ke všem těmto záporům je ale třeba dodat, že v našem předválečném letectvu jsme prostě nic lepšího v té době neměli. Myslím tím samozřejmě bombardovací letectvo, kromě již zminované Avie B 71, která zas ovšem měla malou nosnost pum a přišla až později.
Osádky na tyto bombardéry byly vycvičeny ,včetně vzájemné spolupráce v letadle, ve věžích, ve skupinových i nočních letech. Takže bojovou hodnotu toto letadlo určitě ještě mělo, a navíc si myslím, že by českoslovenští piloti nedali svou kůži lacino, což se projevilo později ve válce. Např. 311.bombardovací peruť byla vyhlášena jednu dobu v Anglii za vůbec nejlepší.

Československé Aera MB 200 byla poháněna dvojicí motorů Walter K 14 (551 kW-750 koní), tyto motory byly vyráběny podle francouzských Gnome –Rhone 14K.
Osádku tvořilo až 6 osob a ve střeleckých věžích byly 3 a někde se uvádí i 5 kulometů vzor.30. Nosnost byla až 1400 kg bomb uložených buď do pumovnice, nebo pod trup a něco se vlezlo i na křídelní závěsníky.

Tyto bombardéry sloužily výhradně u leteckého pluku číslo 5 a 6,ale jak už jsem psal, tak v případě války by bylo jejich nasazení ve dne problematické, proto se s nimi počítalo spíš pro noční akce a nálety na nepřátelské území.
Po okupaci Němci prodali 25 MB 200 Rumunsku,12 letadel šlo do Bulharska, několik kusů dostalo Chorvatsko. A jeden zůstal na Slovensku. Tuším že tam byl poškozen, potom padla republika a tak tam zůstal.

Údaje-posádka
-první pilot
-druhý pilot
-bombometčík-přední střelec
-radiotelegrafista-zadní střelec
-dolní střelec
-navigátor


Max.rychlost –295 km/h
Cestovní rychlost-215km/h
Dostup- 8000 m
Dolet –1000 km


[img]Image [/img]

[img]Image [/img]

Image

Image

MB 200 Slovenského štátu
[img]Image [/img]

Bulharský MB 200
Image

Zdroje -Vzduch je naše moře,Jiří Rajlich
http://airwar.valka.cz/muzeum/francie/mb_200/popis.htm




Naposledy upravil Martas2411 dne 2/11/2009, 12:24, celkově upraveno 1 krát
  
Manstein
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 31/10/2009, 13:13  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

ošklivý to stroj


  
private_joker
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 31/10/2009, 14:25  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

dosť smiešny... Very Happy


  
Martas2411
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 31/10/2009, 18:56  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

No vypadá trošku jinak než klasické bombardéry,B 17 to není.Vem si třeba sovětský TB 3, to též není žádný krasavec,ale na tu dobu .Taková byla tehdy stavební linie.T o samé platí třeba o Amiotu 143.Pro mě jsou ty stroje kouzelné.

Jenom bych chtěl dodat že modernější verze Marcel Blochu 200 byl pokračovatel už se zatahovacím podvozkem který se značil Marcel Bloch MB 210.Na tomhle typu si zalétali už i naši piloti ve válce .Např. Vilém Bufka na tomto typu absolvoval nějaké ty noční lety na německé cíle ve francouzské kampani.
Jinak tento pilot napsal skvělou knihu s názvem -Bombardér T 2990 se odmlčel......

Asi jste mi dali inspiraci a budu zde muset nějaké ty francouzské" krabičáky" představit.

Ruský Tupolev TB 3

Image

Marcel Bloch MB 210

Image

Image


  
private_joker
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 31/10/2009, 20:01  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

chlapci a počuli ste o bombardéry TB-7?? Razz


  
Manstein
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 31/10/2009, 20:31  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

petljakov ak sa nemylim?


  
private_joker
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 31/10/2009, 21:01  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

ee kámo...Tupolev Razz kebyže ten stroj postavia tak by zrejme nemal konkurenciu nikde na svete Razz len strýko Stalin ho neodsúhlasil...


  
degrel
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 31/10/2009, 21:54  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Ale krasavec toopravdu neni i kdyžmá svoje kouzlo


  
Destroyman
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 2/11/2009, 09:08  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Martas2411 napsal:

Asi jste mi dali inspiraci a budu zde muset nějaké ty francouzské" krabičáky" představit.

Jen představuj, francouzský krabicáky jsou na rozdíl od našich m?am m?am. Wink
A maj různý druhy balení - oblíbenej je třeba desetiliotrovej kanystřík. A v Carrefouru v Lille jsem zahlídl krabicáka i jako dvojdecku. Vypadalo to přesně jako takový ty džusíky pro děti s brčkem, akorát v tom bylo víno!
Sorry za event. off-topic, ale vzpomněl jsem si, jak hnusný měli Francouzi pivo. Mad


  
Martas2411
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 2/11/2009, 12:21  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

No vypadá to jako pěkná žblůra,vžyt je to kalné jak prase brr


  
degrel
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 2/11/2009, 12:44  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Za tohle tě navrhnu na železný kříž za statečnost


  
Destroyman
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 2/11/2009, 12:47  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Marťas: Kalný to bylo, protože to nebylo uleželý - jen tejden a pak šup do sudu a do lahví. Ale byla to eko-bio výroba dotovaná francouzskou vládou a EU, tudíž to bylo správný a bylo nutný to pít, protože se tím chrání planeta, žejo.
Tož pokecal jsem tam s jedním Irem, kterej si tu břečku kupoval ještě v lahváčích domů. Na můj dotaz, jestli mu to opravdu chutná se jen zašklebil a řekl: "Jasně že ne, ale chci to ukázat kamarádům, aby věděli, jak si máme vážit dobrýho irskýho piva."
Hommelpap se ten jed jmenoval, tak si na to dejta bacha. Čepovali a vyráběli to tady:

Image

Degrel: Sloužím vlasti! Mr. Green


  
rudel
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 2/11/2009, 13:53  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Tak toto sa dá len potvrdiť ako mali na hovno tento bombardér tak si na tom stojí aj ich pivo brečka jakú svet nevidel.


  
private_joker
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 2/11/2009, 15:00  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

hold francúzi sú dobrí tak akurát vo vínach alebo vo vzdávaní sa Razz


  
Martas2411
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 2/11/2009, 15:30  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

No to bych zas netvrdil private ,v první světové válce si Francouzi užili své,skoro v každé rodině ve Francii měli padlého.Mám doma dvě DVD o první světové válce a každé trvá přes tři hodiny a je to docela síla.Jsou to všechno autentické záběry.Zákopová válka byla hrozná. Francie potom udělala tu chybu ,že si své hranice pojistila Maginotovou linií a laxním přístupem k Hitlerovu režimu a mysleli si že je Hitler nenapadne.To samé platí i o SSSR,které podcenilo Hitlera.


  
Zobrazit příspěvky z předchozích:      
Odeslat nové témaOdpovědět na téma Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionSoukromé zprávyZobrazit následující téma

Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžeš připojovat soubory k příspěvkům
Nemůžeš stahovat ani prohlížet přiložené soubory


Časy uváděny v GMT + 1 hodina

Board Security

55795 blokovaných útoků
Powered by phpBB2 Plus, phpBB Styles and Kostenloses Forum based on phpBB © 2001/6 phpBB Group :: FI Theme :: Mody a Credit

[ Time: 0.1758s ][ Queries: 19 (0.0243s) ][ Debug on ]