Obsah fóra Portál Vojna.net Portal
 FAQ  •  Hledat  •  Možnosti  •  Uživatelské skupiny  •  Registrace  •  Profil  •  Soukromé zprávy  •  Přihlášení
Kalendář 
Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma

Odeslat nové témaOdpovědět na téma Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionSoukromé zprávyZobrazit následující téma
Autor Zpráva
private_joker
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 11/6/2012, 15:56  Předmět:  PzKpfw. III Odpovědět s citátemDolůNahoru

PzKpfw. III



Hoci nepatrím k technicky založeným osobám a tanky nie sú mojou šálkou kávy, rád by som dnes napísal pár viet k nemeckému tanku Panzerkampfwagen III alebo PzKpfw. III alebo SdKfz 141. Vyberte si.
Mne osobne sa tento stredný tank páči svojim vzhľadom. Zároveň je pre mňa symbolom nemeckého Blitzkriegu a dobývania Európy v prvých rokoch vojny. Okrem nemeckej armády bol tank vo výzbroji Rumunov, Maďarov, Slovákov, Turecka, Nórska alebo aj v zostave ustašových Chorvátov.
Keďže SdKfz 141 mal mať ako Panzer III až poradové číslo 3, museli pred ním existovať dva iné typy.
Panzer I. a Panzer II. Hoci majú v názve Panzer, vyzerali skôr ako hračkárske stroje. Bojové úlohy nemohli plniť určite v takom rozsahu, aké im priznával mentor tankových nemeckých vojsk H. Guderian. Preto bolo nutné navrhnúť a postaviť nový tank, ktorý už bude vyzerať ako schopný a odolný tank, ktorý niečo vydrží a ktorý vzbudí u nepriateľov strach.
Nemecký zbrojný úrad zadal preto objednávku na vytvorenie projektu stredného tanku nemeckým firmám MAN, Kruppovým závodom, Daimler – Benz a Rheinmetall Borsig. Písal sa rok 1934.
Požiadavky boli – stredný tank, váha max. 15 tun, 5 členná posádka (veliteľ, strelec, nabíjač, vodič a radista). Počítalo sa s rážou kanóna 37 mm, pretože vtedy boli v nemeckej armáde zavedené protitankové zbrane tejto ráže. Aby sa nemusela zbytočne vyrábať munícia inej ráže (bolo to nákladné) tak sa mala veža tanku osadiť práve týmto kanónom. Toto bol oficiálny názor a požiadavka zbrojného úradu. Konštruktéri prototypov však poukazovali na to, že veža môže niesť 50 mm kanón. Preto sa spravil kompromis, že veža môže byť osadená 37 mm kanónom a v prípade potreby môže byť prezbrojená na 50 mm kanón. V roku 1936 sa do finálového výberu dostali prototypy závodov Krupp (pod kódom MKA) a Daimler – Benz (kód prototypu ZW). V zime 36/37 prebehli záverečné skúšky prototypov a vyhral stroj firmy Daimler – Benz.
Než sa dostanem k opisu samotného PzKpfw III, tak si splním povinnosť a napíšem niečo o modifikáciach tohto tanku.
Asi predbehnem udalosti keď poviem, že výroba PzKpfw III. skončila v auguste 1943. Po tomto dátume sa pokračovalo iba s výrobou podvozkov, na ktorých sa stavali najmä samohybné delá.

Modifikácie:


StuG III. Tzv. Sturmgeshutz III bol najvýznamnejšou modifkáciou na podvozku PzKpfw III. Tento typ mal kanón ráže 75 mm a vyrábal sa do roku 1942. V marci 1942 sa začal vyrábať StuG 40, ktorý sa vyrábal do konca vojny v počte 8600 kusov. Ten mal oproti svojmu staršiemu bratovi silnejší pancier (80 mm) a novší kanón StuK 40 L/43 prípadne kanón StuK 40 L/48 ráže 75 mm. Od jesene 1942 okrem toho začala výroba tzv. Sturmhaubitze 42. Samohybné delo s húfnicou 105 mm StuH 42 L/28 sa vyrábalo do konca vojny. Napriek tomu, že sa tento typ vyrábal necelé tri roky, bolo vyrobených iba 1200 kusov.
Typ PzKpfw III mal samozrejme aj svoj veliteľský typ s názvom PzBfWg III (panzerbefehlswagen). Údajne ich malo byť okolo 200 kusov, líšili sa úrovňou rádiostanice. Tieto tanky nemali namontované delo ale iba osadenú maketu. Veža stratila otočný mechanizmus, kvôli tomu, že veľa priestoru zabrali výkonnejšie rádiostanice. Nemali dokonca ani bežný guľomet MG-34. Iba typ PzBfWg III ausf. M mal osadený 50 mm kanón.
Ďalšou modifikáciou je tzv. Tauchpanzer III alias obojživelný tank. Primárne bol určený pre inváziu do Británie, no ako dnes vieme táto operácia nikdy neprebehla. Takéto vodotesné tanky, ktoré mali zvládnuť hĺbku až 10 metrov boli napokon nasadené pri operácii Barbarossa.
Bergepanzer III – bolo vyrobených asi 180 kusov tejto modifikácie, boli to vyprošťovacie vozidlá opatrené navijákom, ktorý utiahol až 15 tunové vozidlo. Vyzbrojený bol až dvomi guľometmi.
Panzerjager III/IV Nashorn – stíhač tankov, kanón ráže 88 mm typu PaK 43 L/71. Pôvodne sa Nashorn volal Hornisse, no najvyšší a najosvietenejší vodca nemeckého národa Hitler Adolf tento stíhač tankov premenoval na Nashorn v roku 1944.
Schwere Panzerhaubite III/IV Hummel – ťažká húfnica s kanónom 150 mm sFH 18/1 L/30 na podvozku PzKpfw III.
Flammpanzer III – asi 100 kusov PzKpfw III ausf M. bolo prerobených na plamenovetnú verziu, dostrel plameňa bol asi 60 m, tank mal zosilnený pancier.
Munitionspanzer III – už z názvu je patrné načo táto modifikácia slúžila. PzKpfw III stratil vežu a vnútorný priestor slúžil na prepravu munície priamo na front. Asi 110 PzKpfw III sa dočkalo takejto modifikácie.
Okrem týchto modifikácií existovalo ešte pár kusov ženíjnych vozidiel z PzKpfw III, ktoré stratili vežu a boli určené na ženijné účely. V roku 1942 vznikla kuriózna modifikácia, kedy PzKpfw III sa mal prepravovať sám po kolajniciach. Mal slúžiť k železničnému prieskumu alebo ako ostraha vlaku. Tento tank bol v podstate rovnaký ako PzKpfw III no odlišoval sa iba tým, že mal pridané železničné kolesá a mohol dosiahnuť závratnú rýchlosť až 100 km/h. V zime 42/43 sa však od ďalších skúšok a sériovej výroby tohto typu upustilo.
Toľko v skratke k modifikáciam. Určite by sa o nich dalo popísať ešte viac.


Image
Sturmgeshutz III
Image
StuG 40
Image
Sturmhaubitze 42
Image
PzBfWg III
Image
Tauchpanzer III
Image
Bergepanzer III
Image
Panzerjager III/IV Nashorn
Image
Schwere Panzerhaubite III/IV Hummel
Image
Flammpanzer III
Image
Munitionspanzer III
Image
V pozadí ženíjne vozidlo, z ktorého práve ženisti zložili mostové dielce




Naposledy upravil private_joker dne 12/6/2012, 22:44, celkově upraveno 2 krát
  
private_joker
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 11/6/2012, 21:20  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

PzKpfw. III



Ako je u nemeckých tankoch 2. svetovej vojny bežné, ešte pred samotnou vojnou alebo počas vojny sa základný typ postupne modifikoval. Preto sa pri tanku PzKpfw III stretáme s 12 typmi základnej verzie tanku. Od písmenka A až po N. Tak poďme spraviť krátky exkurz do jednotlivých typov tohto tanku.
Na začiatok dodám, že typu Ausf. A – D boli v podstate iba výcvikové a vychytávali sa na nich muchy. Tieto typy sa vyrábali do roku 1939 a bolo ich vyrobených asi 75. Polovica z nich sa dočkala nasadenie v operáciach v Poľsku a v Nórsku. Preto vyvstáva otázka, ako by prebiehali tankové boje na našom území v roku 1938, keby medzi nami a Nemeckom vypukla vojna. Dúfam, že na túto tému sa pod článkom rozprúdi diskusia hehe.
Prvé štyri vývojové typy teda od A po D boli len predvýrobné druhy, na ktorých sa vychytávali muchy a zlepšovali sa postupne všetky vlastnosti tanku.
Prvý PzKpfw. III mal 5 pojazdových kolies. Na ceste dosiahol rýchlosť 35 km/h, dojazd bol okolo 160 km. Tank bol dlhý takmer 6 m, výška tanku bola 2,4 m a šírka bola 2,8 m. Čo sa týka panciera, čelo veže = 16 mm, boky a zad = 14,5 mm, strop mal 10 mm. Korba = dno malo slabých 5 mm, strop korby 10 mm a zvyšné strany 14,5 mm. Výzbroj tvorili 3 MG-34 a jeden kanón ráže 37 mm (zásoba 121 nábojov do kanóna). Líšia sa údaje o počte vyrobených kusov, no je to zrejme niekde medzi 10 – 15 kusmi tejto prvej verzie. Boli nasadené v Poľsku a krátko po poľskej operácii boli dané do zálohy na výcvikové účely.
PzKpfw. III Ausf. B sa líšil tým, že prebehli menšie zmeny na prevodovke a najmä na podvozku. Ausf. A sa vyznačoval zlým systémom kolies a podvozkom, trpel slabými schopnosťami manévrovať. Preto Ausf. B získala nový systém 8 menších kolies s novým pérovaním. Zlepšili sa jazdné vlastnosti a aj motor doznal novších úprav. Z motora bolo možné vymáčknuť ešte o pár km/h viac. Aj táto verzia slúžila v Poľsku v neuveriteľnom počte 15 kusov, ktoré boli následne podobne ako Ausf. A vyradené na výcvikové účely do Nemecka.
Ausf. C sa začal vyrábať v roku 1937. Bola to v podstate rovnaká verzia ako Ausf. B iba s tým rozdielom, že podvozok získal nový systém pérovania kolies. Upravili sa servisné prístupy k prevodovke a k riadeniu tanku. Aj tento typ bol vyrobený v závratnom počte a to 15 kusov, podobne nasadených v Poľsku a následne na výcvikové účely.
Ausf. D – začal sa vyrábať v januári 1938. Opäť ako bolo tradíciou sa skúšali nové modifikácie podvozku, tento krát napínacie a hriadelové koleso. Odpruženie kolies ostalo rovnaké, výzbroj tak isto. Výrazná zmena nastala v pancierovaní, ktoré bolo zosilnené o polovicu, zo 14,5 mm na rovných 30 mm. Tým sa zvýšila aj váha stroja, z 15,5 na takmer 20 ton. Stroj získal novú prevodovku Zahnradfabrik SSG 76, ktorá umožňovala 6 prevodových stupňov dopredu a jeden prevod reverzný. Zväčšila sa palivová nádrž a zmenený bol aj dizajn a pancierovanie veliteľskej vežičky.
Vyrobilo sa 30 kusov, ktoré sa zúčastnili kampane v Poľsku a Nórsku. Aj tento typ sa dočkal stiahnutia na výcvikové účely.
Tento typ Ausf. D znamenal prelom medzi prototypnými strojmi a sériovo vyrábanými. Skok od Ausf. A až po Ausf. D priniesol mnohé nové poznatky, nielen v rámci tanku typu PzKpfw. III, ale aj iných, neskorších typov. Poďme na prvý sériovo vyrábaný typ, PzKpfw. III Ausf. E.
Tento typ mal opäť nový typ podvozku, ktorý už pri tomto type ostal až do poslednej vyrábanej verzie. Tank sa začala vyrábať v lete 1938, mal 6 pojazdových kolies. Čiže 12 kolies pospájaných do dvojíc torznými tyčami. Tie boli skryté na dne korby, takže boli chránené pred prípadným poškodeným paľbou a výbuchmi, čím sa zabránilo znehybnenie tanku. Stroj získal lepšie pohybové vlastnosti v teréne aj na ceste, zlepšila sa manévrovateľnosť. Tento systém bol jednoduchý na údržbu. Autorom návrhu podvozku bol dr. Ferdinand Porsche. Zmien sa dočkal aj motor aj prevodovka, výkon tanku stúpol na 230 kW a stroj mal 10 rýchlostí vpred a 4 rýchlosti vzad. V rokoch 40/41 sa Ausf. E dočkal zmien, keď bol tank prezbrojený na kanón ráže 50 mm typu Kwk 38 L/42. Tohto typu sa vyrobilo takmer 100 kusov až do jesene roku 1939, kedy sa začal vyrábať PzKpfw. III Ausf. F.
Tento typ bol takmer identický so svojim predchodcom, aj u neho bol najprv štandardný kanón ráže 37 mm a v rokoch 42/43 sa Ausf. F prezbrojovala na 50 mm kanón, ktorý dokázal na pol kilometra preraziť 60 mm pancier. Na podvozku Ausf. F stavali nemeckí konštruktéri nový StuG. III. Vyrobených bolo niečo málo vyše 400 kusov PzKpfw. III Ausf. F.
V lete 1940 sa ukončila výroba PzKpfw. III Ausf. F a začala sa vyrábať nová verzia Ausf. G. Táto verzia slúžila v nemeckej armáde až do roku 1944, bola až na pár noviniek v podstate rovnaká ako Ausf. F. Zmeny – štandardný už bol kanón ráže 50 mm KwK 38 L/42. Veliteľská vežička mala lepšie pancierovanie a 5 priezorov, na zadnej strane veže pribudla úložná skrinka. Zlepšilo sa vetranie veže pridaným elek. ventilátorov, chladenia a vzduchových filtrov (najmä čo sa týka verzií určených pre africké bojisko, tieto tanky mali mať označenie Tp ako Tropen či Tropish),
Vyrobených bolo 600 kusov tohto typu.
V októbri 1940 sa vyrábala opäť nová verzia PzKpfw. III Ausf. H. Tank dostal nové pásy široké 40 cm, boli pridané pancierové pláty na ochranu korby, nová prevodovka, nové bolo hnacie aj napínacie koleso. Tank mal kanón ráže 50 mm typu KwK 38 L/42 no skúsenosti v bojoch so sovietskymi T-34 ukázali, že je treba osadiť vežu modernejším kanónom rovnakej ráže no s dlhšou hlavňou (typ Kwk 39 L/60). Do jara 1941 bolo vyrobených 400 kusov tohto typu.
Ausf. J – jeho hmotnosť narástla na 23 ton. Vyrábal sa od jara 41 do leta 42, vyrobila sa 2500 tankov tohto typu. Výzbroj bola rovnaká ako pri Ausf. H, no zmien sa dočkalo pancierovanie. Čelný pancier trupu, veža aj nástavba mala teraz hrúbku 50 mm + od roku 1942 sa začali pridávať 20 mm prídavné pláty. Bočné a zadná stena mala hrúbku 30 mm.
Tento typ bol najviac vyrábaným typom tanku PzKpfw. III. Na jar 1942 už bolo nemeckým konštruktérom jasné, že tento tank už nestačí na to, aby bol hlavným typom tanku pre nemeckú armádu. Postupne sa upúšťalo od vymýšlania nových verzií tanku a Nemci sa zamerali na úplne nové tanky alebo modifikácie lepších tankov, než bol PzKpfw. III.
Napriek tomu sa PzKpfw. III dočkal ešte ďalších typov.
Ausf. L – od leta 42 do zimy 42 bolo vyrobených 600 kusov tohto typu. Tank mal pancier na všetkých stenách hrubý 50 mm + 20 mm prídavné pláty, ktoré sa upevnili na nosníky, ktoré boli osadené od samotnej steny panciera. Tento prázdny priestor sa vypĺňal plechom. Tank mal stále rovnaký kanón ráže 50 mm typu Kwk 39 L/60.
Ďalší typ Ausf. M sa vyrábal od jesene 42 do februára 43.Vyrobilo sa 250 tankov tohto typu. Tento typ mal oproti predchádzajúcej modifikácie opäť zlepšený systém pancierovej ochrany. Pancier sa doplňoval hlavne na veži, na čelnom panciery korby a bokoch trupu. Navyše sa na bočné blatníky dali zavesiť známe ocelové dosky hrubé 5 mm. Navyše, na vež sa začali upevňovať zadymovacie granátomety ráže 90 mm.
Poslednou oficiálnou modifikáciou tanku PzKpfw. III bol Ausf. N. Tento tank dostal nový kanón ráže 75 mm typu KwK 37 L/24. Tento typ hoci mal vyššiu rážu tak bol krátky, takýto typ kanóna sa inštaloval na prvé typy tanku PzKpfw. IV. Preto sa v boji tento typ nedokázal, so svojimi sovietskymi protivníkmi, uplatniť. Niektoré tieto tanky získali náter zvaný Zimmerit, ktorý slúžil ako ochrana pred magnetickými mínami.
Od leta 42 do konca leta 43 bolo vyrobených 700 kusov typu N.
Keď bola výroba tankov skončená, číslo vyrobených kusov sa zastavilo na hodnote 5650 kusov. Pokračovalo sa však vo výrobe podvozkov a toto číslo dosiahlo hodnotu takmer 16 tisíc podvozkov.
Toľko k tomuto krásnemu tanku, ktorý bol až do roku 1943 hlavným nemeckým bojovým tankom, kým ho nezačal z tejto pozície vytláčať PzKpfw. IV.
V krátkosti som sa snažil opísať tento tank, jeho vlastnosti a schopnosti. Tank sa dočkal nasadenia už v prvých dňoch vojny. V Poľsku stratili nemecké jednotky z počtu asi 100 nasadených kusov stratu len 8 tankov, no v tej dobe proti nim nestál adekvátny súper. Vo Francúzsku už proti nim stáli mohutnejšie francúzske stroje, no nemecká taktika bola na vyššej úrovni. Skutočne sa nedostatky a výrazný súper ukázal až v nemeckom ťažení na východe. Hoci bol PzKpfw. III už po roku 1942 zastaraný, slúžil v rôznych počtoch a modifikáciách až do konca vojny, či už jeho veže ako súčasť opevnení alebo aj ako bojové stroje.



Image

Image

Image

Image

Image




Naposledy upravil private_joker dne 24/2/2013, 01:55, celkově upraveno 4 krát
  
Střelec
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 12/6/2012, 08:59  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

No - tak jsem to přepočítal, verzí A-D bylo 75 kusů (ne 95) a to bylo také všechno, co bylo do Mnichova srovnatelné s LT-35. Těch falírujících 20 kousků mohlo být Pz-IV. verze E šla podle různých zdrojů k jednotkám až po Mnichovu. Vezmeme-li v potaz poruchovost, tak do boje by se dostalo za hodně optimistických předpokladů s bídou 50 kusů. Pz-I namusíme brát v potaz, Pz-II by se patrně "chytaly" jen z boku a ještě jen se speciální municí (ukázalo se to v Polsku, kde na LT-35 Poláci se svými TKS s dvacítkou používali ukořistěné německé protipancéřové střelivo a na "jistou ránu" útočili jen z boku nebo zezadu). Až do PZ-IIIC byly všechny německé tanky z boku průstřelné čs protipancéřovou pěchotní municí (kulometem). Obrněné transportéry nebyly ještě na podzim 1938 v Německu oficiálně zavedené vůbec, zato byly k dispozici kvanta obrněných automobilů, povětšinou nevalné kvality. ani převaha v letectvu by to neřešila - to nejlepší bylo ve Španělsku, Me-109 měly tou dobou jen čtyři kulomety puškové ráže, páteř stíhacího letectva tvořily ale dvouplošníky heinkel a Arado. Nebezpečné byly jen bombardéry, ale jejich počty nebyly na propagované výši....


  
private_joker
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 12/6/2012, 12:31  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Strelec - jooj, diky za opravu, musel som si to prejsť ešte raz a neviem prečo som napísal raz hentaký a potom hentaký údaj o tých prvých štyroch verziách Mr. Green
Inak zaujímavé info, z toho sa fakt potvrdzuje že Wehrmacht nebol v septembri 38 tým čím bol v septembri 39. Kludne sme sa do krížku s Nemeckom pustiť mohli. Technicky sme neboli príliš pozadu, jediné v čom by bolo Hitlerovsko lepšie sú ale podla mňa lietadlá, teda aspoň takýto záver som čítal pri internetových analýzach a na tento názor sa prikláňam.
Otázne je, ako by to prebiehalo na Slovensku, či by naši fašisti neboli 5. kolónou.


  
Střelec
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 12/6/2012, 14:25  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Němci měli v září 38 veškerý munice na měsíc, minimum dělostřelectva a navíc ještě nerozjeli mobilizaci. Moderních bombardérů všech typů měli pár desítek, se stíhačkama na tom byli podobně. Pátá kolona na Slovensku - jak by dopadly první německé, maďarské nebo polské bomby na jejich hlavy, nejspíš by zázračně změnili barvu. německé obyvatelstvo by patrně opustilo válečnou zónu směrem do Říše, čímž by zkomplikovalo postup vlastních jednotek. Nesmělo by se to táhnout dlouho, pak by nás převálcovala jejich průmyslová základna. Ale to by se nejspíš realizoval v Německu armádní puč a dějiny by vypadaly jinak. Jugoši a Rumuni by nejspíš skřípli Maďary a je dost dobře možný, že by se Stalin pomstil Polákům a protože zlato nesmrdí, asi by nám prodal nějaký moderní letadla.


  
private_joker
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 12/6/2012, 15:30  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Nemeckí generáli vedeli prečo chceli na fírera spraviť v prípade útoku na ČSR puč. Wehrmacht sa po obsadení ČSR u nás "dovybali" či už tankami, delami ale hlavne muníciou, zbraňami takže sedí to čo si napísal s tou muníciou Strelče. Dokonca aj také bývalé čs. uniformy sa prešívali na nemecké uniformy. Všetko čo sa dalo sa využilo v prospech nemeckej armády. A všetci vieme, ako nemeckí Wehrmacht vyzerali na začiatku vojny. Lepšie než v 38. roku.
Ale stále platí, že v letectve sme zaostávali a najmä v protilietadlovej obrane, tam sme horali najviac.
K tým Slovákom som to myslel tak, že či slovenskí fašisti by sa neskúsili odtrhnúť od ČSR, či by sa nesnažili sabotovať mobilizáciu....či by nerokovali s Poliakmi s ktorými tuším Tiso aj rokoval....alebo by stačil nejaký ten vojenský zásah ako bol neskôr Homolov puč a bol by zase poriadok?


  
rudel
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 15/6/2012, 00:00  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

No mali by sme dost roboty na severe a juhu a myslim si ze by nic ako paktovanie sa s nemcami nenastalo.


  
Zobrazit příspěvky z předchozích:      
Odeslat nové témaOdpovědět na téma Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionSoukromé zprávyZobrazit následující téma

Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžeš připojovat soubory k příspěvkům
Nemůžeš stahovat ani prohlížet přiložené soubory


Časy uváděny v GMT + 1 hodina

Board Security

74576 blokovaných útoků
Powered by phpBB2 Plus, phpBB Styles and Kostenloses Forum based on phpBB © 2001/6 phpBB Group :: FI Theme :: Mody a Credit

[ Time: 0.1769s ][ Queries: 19 (0.0251s) ][ Debug on ]