Obsah fóra Portál Vojna.net Portal
 FAQ  •  Hledat  •  Možnosti  •  Uživatelské skupiny  •  Registrace  •  Profil  •  Soukromé zprávy  •  Přihlášení
Kalendář 
Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma

Odeslat nové témaOdpovědět na téma Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionSoukromé zprávyZobrazit následující téma
Autor Zpráva
David.58
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 25/1/2008, 17:54  Předmět:  Henschel Hs 129 Odpovědět s citátemDolůNahoru

Henschel Hs 129
V roce 1937 Luftwaffe projevila zájem o jednoúčelový bitevní letoun.
Technický výbor ?íšského ministerstva letectví vyzval čtyři letecké firmy –(Hamburger Flugzeugbau,Focke-wulf,Gotha a Henschel)ze kterých nakonec vyšla vítězně firma Henschel ze svým Hs 129, k vývoji dvoumotorového letounu s dostatečným pancéřovánim jenž by nesl minimálně dva 20 mm kanóny a pořád by byla zachována dobrá manévrovatelnost.
Henschel Hs 129V-1 byl hotov a vzlétl 26.května 1939 a další dva prototypy se k němu připojili až na konci roku.Hs 129 byl v celku konvenčně řešený dvoumotorový dolnoplošník poměrně malých rozměrů s trupem trojúhelníkového průřezu,schopného pojmout do stísněného prostoru pilota chráněného pancéřovanou vanou svařovanou z plátu o síle 6-12mm a neprůstřelnými skly o tl. 75mm. Při počátečních letech si piloti stěžovali na malou velikost řídící páky jenž znesnad?ovala řízení. Rovněž přístrojová desky byla malá a tudíž vybavena jen nejnutnějšími přístroji(zbytek byl namontován na motorových gondolách..Stroj poháněly dva vzduchem chlazené Argusy As 410A-1 po 341 kW (465 k). Vzniklo osm strojů ověřovací série Hs 129A-0, ovšem Luftwaffe nezadala sériovou výrobu pro závažný nedostatek motorického výkonu.)Tyto nepříznivé faktory ovlivnily rozhodnutí Luftwaffe nepřijmout tyto letouny do své výzbroje.
Henschel se však nevzdal a začal svůj letoun přepracovávat s úmyslem odstranit vady a připravit jej pro sériovou výrobu
Naštěstí pro ing. Nicolause(šéfkonstruktéra Henschelu)ukořistilo Německo ve Francii velké množství dvouhvězdicových čtrnáctiválců Gnome-Rhône 14M 4/5 o výkonu 514 kW (700 k). Měly protiběžný chod a velmi malý průměr. Ing. Nicolaus nejprve zpracoval projekt P76 s těmito motory a Luftwaffe souhlasila. Dva ze strojů Hs 129A-0 byly vráceny do továrny a přepracovány na Hs 129B.
Zárove? vycházely první sériové Hs 129B-1. Pak se produkce z různých důvodů zpomalovala, třebaže dále pokračovala. První stroje B-0 a B-1 přišly ke 4. Staffel Schlachtgeschwader 1 se sídlem v Lippstadtu, odkud po výcviku přelétla v květnu 1942 na sovětskou frontu,kde byla dychtivě očekávána a o to bylo větším zklamáním, že francouzské motory, samy o sobě výborné se projevila choulostivost motorů na extrémní povětrnostní podmínky,které panovaly v Africe a Rusku, stavěny. Udržet několik letounů v bojeschopném stavu představovalo nadlidské úsilí.
Další, 4. Staffel SG 2, přelétla na podzim 1942 do severní Afriky. Po těžkých ztrátách (již během cesty) se stáhly do Tripolisu k opravám, jež však nebyly pro evakuaci Němců z Afriky dokončeny.
Východní fronta ovšem stále volala po bitevních letounech a tak dodávky Hs 129B pokračovaly. Celkem jimi bylo vyzbrojeno pět Staffeln, z nichž 8. působila také v Africe a potom na Sardinii. Všechny byly staženy na východ a v červenci 1943 nasazeny masově jako protitankové v bitvě známé v Německu jako Operation Zitadelle a u Sovětů jako bitva u Kurského oblouku.V té době se na východní frontě začala rýsovat potřeba letounu vybaveného silnou hlav?ovou výzbrojí o velké ráži schopného prostřelit pancéř soudobých ruských tanků.(Henschelův Hs 129 se ukázal se svým 30mm kanónem jako nedostatečný a proto došlo k rozhodnutí vybavit stroj různými sadami výzbroje. Přišly ke slovu kumulativní pumy sd 4 o hmotnosti 4 kg. Zkoušeny byly rovněž kanóny mířící pod letoun, plamenomety a rakety. Letoun Hs 129 b-2/r-3 byl vybaven protitankovým kanónem Bk 3,7 ráže 37mm. Na podzim roku 1944 se dostalo k jednotkám asi 25 těžce vyzbrojených letounů s protitankovým kanónem Bk 7,5 ráže 75mm jehož zásobník ukrýval 12 nábojů jenž mohly za příznivých podmínek prorazit pancéř těžkého tanku na vzdálenost 1000m). Typ Hs 129B měla i rumunská Grupul 8 Asalt.Potíže s francouzskými motory se firma snažila odstranit montáží italských jednotek Isotta-Fraschini Delta RC-16/48 po 617 kW (840 k) u verze Hs 129C, ale k tomu již nedošlo.Nápor byl dosti značný až do léta 1944, kdy se dařilo v bojovém stavu udržovat již jen dvě Staffeln, ostatní se rozpadávaly pro nedostatek náhradních dílů, jejichž výroba skončila v září 1944. Rumunské stroje ještě krátce bojovaly v roce 1945 na straně spojenců.
Do roku 1944 bylo postaveno 859 letounu série B.
Technické údaje:
Motor :dva dvouhvězdicové čtrnáctiválce Gnome-Rhône 14M 4/5 o výkonu 700 hp
Rozpětí : 14,20 m
Délka : 9,75 m
Výška : 3,25 m
Nosná plocha : 29,00 m²
Hmotnost : 3 815 kg
Vzletová hmotnost : 5 225 kg
Max.rychlost : 407 km/h
Výzbroj : dva kanóny MG 151/20 ráže 20 mm, dva kulomety MG 17 ráže 7,92 mm, jeden kanón MK 101 ráže 30mm pod kabinou,později kanón ráže 37 nebo 75 mm, 350 kg bomb
Nosnost : čtyři 50 kg pumy
Dolet : 690 km
Dostup : 9 000 m
Posádka : 1
Image
Image
Image
Image


  
Morybundus
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 25/1/2008, 22:40  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

citace:
Rumunské stroje ještě krátce bojovaly v roce 1945 na straně spojenců.

Jak člověk nad tím přemýšlí tak se mi chce z toho tak trochu brečet a zárove? smát Crying or Very sad Smile Němci postavili dobrý stroj aby likvidoval Ruské tanky a proto dodají tento letoun i spojencům v té době Rumunům no a ti po čase přejdou na stranu protivníka(Rusů) a vesele bombardují Německé tanky Very Happy Smile Very Happy To jsem tomu dal co Smile Smile pěkně jsem to domotal Smile ,ale pravda to je Razz
No Davide abych se přiznal vůbec ten letoun neznám a dneska o něm slyším prvně Embarassed Embarassed
Každopádně to nic nemění na tom že si to sepsal moc fajn a jde vidět že to psaní článku jsi vzal za dobrý konec Wink
Takže za dobrou práci si zasloužíš odměnu Wink


  
David.58
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 26/1/2008, 10:33  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

děkuji mory a je v tom pěkná ironie to by mohli taky amíci dodávat své stroje Němcům když k nim neměli válku a pak by Němci je proti nim mohli používat v Normandii.. Very Happy


  
Destroyman
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 28/1/2008, 09:17  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Wink Podobná ironie se ale opravdu stala. V r. 1940 dodali amíci pár P-40 Francouzům a oni je pak použili proti nim při operaci Torch Very Happy


  
Kageneck
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 31/1/2008, 20:37  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Mlj oblíbený stroj. Velice ničivá výzbroj a osobně mi přijde celkem elegantní. Jen je škoda jeho problémů s motory.


  
Martas2411
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 23/3/2010, 18:49  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Jenom bych chtěl doplnit že ta kanonová verze se 75 mm kanonem se označovala Hs 129 B-3.

Samotný kanon vážil 450 kg,délka zbraně byla 6,1m a teoretická kadence měla být 30 ran za minutu.Ovšem zásobník který byl uložen v trupu letadla pojmul pouze 12 kusů munice.V případě nouze mohl být tento kanon odhozen.


[img]Image[/img]

Image


  
Destroyman
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 24/3/2010, 08:07  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Koukám, že to muselo být masivní letadlo - když se při zpětným rázu 75 mm kanónu nerozpadlo...


  
Martas2411
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 24/3/2010, 08:45  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

No letadlo to ustálo,ale celkově lze říct že to nebyl zrovna moc povedený stroj.Byl celkem malých rozměrů a měl velmi stísněný prostor kokpitu pro pilota.I když byl pilot chráněn pancéřovou vanou o síle 6-12 mm a neprůstřelnými skly až o síle 75 mm,výhled z kabiny byl nedostačující a její malé rozměry vzbuzovaly u některých pilotů pocity klaustrofobie.Dalším nedostatkem byla na minimum zkrácená řídící páka ,která zhoršovala už tak špatné řízení stroje.Dalším problémem byly motory .Původně tam byly dvanáctiválcové motory Argus As 410A-1 chlazené vzduchem ,ale ty byly slabé.Proto Němci začli používat do těchto mašin francouzské motory čtrnáctiválcové Gnome -Rhone 14M 04/05.Tyto motory už byly dostačující ,ale byly zas choulostivé na podmínky východní fronty a vlastně i bojiště v severní Africe ,kde byly též nasazeny.Ale východní fronta si žádala své a tak tento nedodělaný stroj byl nasazen.

zde video-na začátku si všimněte že pilot neměl opravdu moc místa.Teda neměl tam žádné místo.A úplně nakonci je vidět zničení tanku.


Link



a zde další perfektni video při útoku na pozemní cíle




Link


  
rudel
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 24/3/2010, 08:57  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

To ten kanon radšej mohli dať na ME 110 a bol by pokoj.


  
Martas2411
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 24/3/2010, 09:10  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

No Rudi ona ta verze s tím 75 mm kanonem byla malá.Verze B-3 byla v počtu 25 kusů.Většinou se v boji proti tankům používala verze B1/R1 ,která měla ve výzbroji 30mm kanon MK 101 s třiceti náboji nebo pozdější 30mm kanon MK 103 a u pozdějších verzí (verze B2/R3) to byl u některých strojů protitankový kanon BK 3,7 ráže 37mm.Tento kanon měl myslím i na svém JU 87 i Rudel.Jinak tyto stroje používali v boji proti tankům i kumulativní pumy SD 4 s váhou 4 kg.


  
rudel
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 24/3/2010, 09:43  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

Dík za objasnenie, ten priestor bol ozaj stiesnený vyliezať po nejakej bojovej akcii muselo byť utrpenie.


  
Martas2411
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 24/3/2010, 09:47  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

No to jo ,nedokážu si představit jak se pilot musel dostávat ven ,když byl letoun zasažen v boji.Pokud ho teda nepřeklopil na záda,ale to se mi u těchto bitevníku zdá málo pravděpodobné.U stíhaček to bylo jednodušší.


  
rudel
Anonymní






1.00 Sigidolar

PříspěvekZaslal: 24/3/2010, 09:56  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemDolůNahoru

No to muselo byť nechutné hlavne ak práve nalietaval na ciel, zaujímavé by bolo použitie proti bombardérom, ale to už je ozaj len úvaha.


  
Zobrazit příspěvky z předchozích:      
Odeslat nové témaOdpovědět na téma Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionSoukromé zprávyZobrazit následující téma

Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžeš připojovat soubory k příspěvkům
Nemůžeš stahovat ani prohlížet přiložené soubory


Časy uváděny v GMT + 1 hodina

Board Security

58259 blokovaných útoků
Powered by phpBB2 Plus, phpBB Styles and Kostenloses Forum based on phpBB © 2001/6 phpBB Group :: FI Theme :: Mody a Credit

[ Time: 0.2271s ][ Queries: 19 (0.0743s) ][ Debug on ]